English Norsk

Blir du vår nye selger/trader?

REKOM jakter en selger/trader til vårt kontor i Bergen. Vi søker en selvstendig person med kremmerånd og god forståelse for salg og kunderelasjoner.

Publisert 26. mars 2018

REKOM selger ikke et standardisert produkt, men en råvare som skal flyttes fysisk fra selger til kjøper med transport på båt, bil eller tog. Kundene våre er både avfallseiere og gjenvinningsbransjen. Som selger/trader i Rekom er du ansvarlig for å sette sammen gode, komplette løsninger for disse kundene.

Salg, forhandling, oppfølging og videreutvikling av eksisterende avtaler vil være blant dine viktigste arbeidsoppgaver. Vi søker derfor deg med forretningsforståelse, stor arbeidskapasitet, egendriv og velutviklet evne til å jobbe selvstendig og strukturert.

Hos REKOM blir du en del av et endringsvillig arbeidsmiljø med høyt tempo. Samtidig inngår du i et team med tradere som gir deg god støtte og faglig sparring.

Relevant utdanning på minimum bachelornivå er ønskelig, men erfaring kan kompensere for dette. Personlig egnethet, og et lidenskapelig ønske om å skape noe, er de viktigste egenskapene vi ser etter.

Det må påregnes en del reiseaktivitet, primært i Norge og Sverige.


ARBEIDSOPPGAVER

  • Kjøp og salg av ulike avfallsfraksjoner, med tilhørende logistikkløsninger
  • Utvikle nye løsninger, med fokus på merverdi
  • Videreutvikle og ivareta eksisterende og nye kunder
  • Behandle offentlige tilbuds- og anbudsforespørsler
  • Jakte nye forretningsmuligheter
  • Være kontraktsansvarlig for avtaler, både opp- og nedstrøms
  • Deltakelse og relasjonsbygging på konferanser


UTDANNING, KVALIFIKASJONER OG PERSONLIGE EGENSKAPER

Utdanning og kvalifikasjoner:

  • Salgserfaring fra kunderelatert prosjektledelse, business-to-business
  • Gjerne erfaring fra miljø-/energibransjen eller transport/logistikk
  • Erfaring med å oppfylle salgs- og budsjettmål
  • Selvstendig, men også glad i å samarbeide med andre
  • Høyere utdannelse er ønskelig, men relevant erfaring kan kompensere for dette
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne. Språk: Norsk og engelsk

Personlige egenskaper:

  • Gode sosiale egenskaper
  • Handlekraftig og initiativrik
  • Høy simultankapasitet og evne til å prioritere fortløpende i en hektisk hverdag
  • Gjennomføringsevne
  • Forretningsforståelse
  • Regnekunnskaper knyttet til risikovurderinger
  • Resultatorientert
  • Forhandlingsdyktig
  • Tilpasningsdyktig
  • Ambisiøs


REKOM TILBYR

  • Gode opplærings- og utviklingsmuligheter i Rekoms markedsgruppe, sammen med kollegaer med lang bransjeerfaring og bred kompetanse
  • Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver i en organisasjon som legger vekt på miljø, kvalitet og effektive løsninger
  • Mulighet til å jobbe selvstendig og fleksibelt med egne kunder
  • Et trivelig arbeidsmiljø med høyt tempo
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Svært gode pensjons- og forsikringsordninger

Stillingen rapporterer til markedssjef. Send en kortfattet søknad med CV til soknad@rekom.no innen 27.04.2018. Aktuelle kandidater vil bli kontaktet for en intervjuprosess.


OM REKOM

REKOM AS ble stiftet i 1998, og eies av 48 norske kommuner og interkommunale
selskaper. Selskapet er en betydelig aktør i markedet for råvarer til energi- og materialgjenvinning, der vi sikrer kundene våre avsetning på innsamlet og kildesortert avfall. Gjennom innovative og miljøvennlige løsninger sørger vi for at avfallsressursene blir ivaretatt og at kundene får høyest mulig kundeverdi.

REKOM omsetter årlig for ca. 370 millioner kroner, har 13 ansatte og hovedkontor i Bergen. Kundene våre er kommunale og interkommunale renovasjonsselskaper, samt private aktører i Europa.